poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Prosty przepis na pyszne TIRAMISU !



 Tiramisu to deser rodem z Włoch i oznacza „unieś mnie, popraw mój nastrój” myślę, że nazwa ta jest adekwatna do jego, niebiańskiego jak dla mnie, smaku.
Istnieje co najmniej kilkadziesiąt różnych przepisów na tiramisu, z racji tego, że jestem mamą dwóch małych chłopców, wybieram dla nas desery, które są nie tylko pyszne, ale przede wszystkim szybkie i łatwe w przygotowaniu, dlatego ta banalnie prosta wersja tego deseru, skradła moje serce.
 Dziś pokusiłam się o przygotowanie deseru Tiramisu w moich ulubionych pucharkach.
Składniki które użyłam do deseru:

- 1 opak.    kremu do tortów i ciast smak tiramisu Dr. Oetkera
- 250 ml     śmietanki 30% tł.
- 250 ml     wody gorącej, przegotowanej
- 2 łyżki     kawy rozpuszczalnej
- 100 g       biszkoptów

Do dekoracji:
- kakao
- posypka czekoladowa Dr. Oetkera
- sos czekoladowy Dr. Oetkera


Sposób przygotowania:

Przygotowałam w jednej szklance kawę rozpuszczalną, a dla synka w drugiej szklance przygotowałam mleko.
Krem Tiramisu połączyłam ze śmietanką i miksowałam przez ok. 3 minuty na najwyższych obrotach, w moim ukochanym robocie, który wykonał całą prace za mnie.
Biszkopty namoczyłam w kawie, a te przeznaczone dla synka w mleku i ułożyłam na dnie pucharków.
Następnie nałożyłam krem Dr. Oetkera. Czynność powtórzyłam, aby powstały warstwy.
Wierzch deseru posypałam czekoladową posypką, polałam sosem czekoladowym i oprószyłam kakao. 











 Ten deser miałam przyjemność skosztować u cudownej Anitki z bloga Nitka Design, po pierwszej łyżeczce, wiedziałam, że będzie on częstym gościem i na moim stole i przypadnie do gustu wszystkim domownikom jak i naszych gościom.







Życzę Wam Smacznego!

2 komentarze:

  1. Ten deser to moje odkrycie i hit tego lata:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anitko, dzięki Tobie to również mój hit. Ściskam!

      Usuń